Sr_pokretzaradost
19. 9. 2015. // 10-19 h
Kineziološki fakultet, Horvaćanski zavoj 15, Zagreb
"Pokret za radost"
besplatne sportske radionice

Radionice Zagreb

Fitness podij Fitness

Fitness podij

Kettlebell

Subota | 19.9.2015. | 17:00

Aikido društvo Zagreb

Vježbanje s ovim pomagalom je neprekinuto održano kroz nekoliko stoljeća još od doba Carske Rusije.

Kettlebell je naziv za uteg koji izgleda kao topovska kugla s drškom. Vježbanje s ovim pomagalom je neprekinuto održano kroz nekoliko stoljeća još od doba Carske Rusije. Tamo je naziv za kettlebell girya, a za vježbača girevik. Taj naziv se kasnije općenito koristio za snažne pojedince (postoje zapisi iz 17.st. koji opisuju hrvanje girevika s medvjedima).

Radi se o učenju načela korištenja tijela (i uma) tako da se korisnost prenese ne samo u druge oblike vježbanja, već i općenito u pravilno korištenje tijela u svakodnevnom životu (izbjegavanje ozljeda), čak i da nikada više ne taknete kettlebell.

Kettlebell je:

- vrlo praktičan; za razliku od teretane možete ga svugdje nositi sa sobom

- ne postoji pomagalo s kojim možete postići sličan intenzitet i kvalitetu treninga u vlastitom dnevnom boravku

- eliminira bolove leđa i slične probleme (uzrokovanih sjedenjem i ostalim nepogodnostima moderne civilizacije)

- daje stabilnost, snagu i fleksibilnost ramena i ramenog obruča (savršeno za borilačke sportove i rizična zanimanja – policajce, vojnike, vatrogasce, kaskadere itd.) 

- ojačava ručni zglob i podlakticu, stvara čelični hvat (sve prethodno navedeno)

- „žongliranje“ s kettlebellima daje rezultate kroz zabavu, ali i maksimalan fokus na rad 

- kettlebell zamjenjuje: mašine, šipke, bučice, pojaseve za vješanje dodatne težine, opruge za ojačavanje stiska šake, medicinke, treadmille, bicikle i ostale kardio sprave... 

- dokazano ostvarenje vrhunskih rezultata u najkraćem roku 

- jednostavno dizajniranje treninga u skladu s vlastitim potrebama – snaga, masa, izdržljivost, fleksibilnost, agilnost, funkcionalnost, rehabilitacija... 

- «Što se ovo događa?!» učinak, tj. neočekivano dovodi do dodatnih koristi i rezultata koji nisu bili primarni cilj vašeg treninga … ukratko – zašto ne…

Sjedeći način života i nepravilna dijeta dovodi do mišićne neravnoteže, smanjenja gustoće kostiju, neproporcionalnog držanja (kukovi, ramena) što dovodi daljnje do degeneracije kostiju, problema s leđima i zglobovima, itd. 

Sa osnovne fiziološke razine i za dobrobit zdravlja treba naglasiti da su koristi od kettlebell treninga uvježbavanje i učvršćivanje tijela kao cjeline. Otkrivanje i ojačavanje slabih karika, na način istovremenog regrutiranja i razvoja čitavog kinetičkog lanca - mišića, vezivnog tkiva i poboljšanje gustoće kostiju (što smanjuje rizik od osteoporoze). Ispravlja mišićne neravnoteže (koje mogu voditi do ozljeda) razvijanjem funkcionalnih kvaliteta usvajanjem kontroliranja težine u sve tri dimenzije kretanja po prostoru. Bolje raspoređeno opterećenje mišića kroz potpuni radijus pokreta, što rezultira uspješnijim treningom snage u kraće vrijeme (sve samo u 20 minuta, što svatko može izdvojiti kroz dan). Time tijelo ponovo usvaja pravilnu ravnotežu mišićnog sustava i unaprijeđenu funkcionalnost. Uz to dokazano unaprjeđuje kardiovaskularno zdravlje, ravnotežu i koordinaciju.

Sportaši dodaju kettlebell trening u svoj repertoar (neki kao jedino sredstvo za razvoj snage kondicije i ostalih potrebnih sposobnosti). Na gore navedene učinke dodatne koristi za atletski učinak i sportsku izvedbu su:

- trening pokreta, ne samo mišića

- snažne izdržljive noge bez 'trljanja' zbog suvišne mase

- razvoj ramenog pojasa otpornog na najčešće ozljede

- maksimalna stabilizacija torza i core-a

- razvoj eksplozivne snage i njena pravilna primjena od uzemljenosti preko torza do ruku 

- strukturalni i posturalni napredak 

- kontrola disanja

- agilnost

- fokus

Bruce Lee, poznat kao Da Vinci modernog razvoja borilačkih vještina, koji je bio daleko ispred svog vremena, držao je kettlebelle u svom uredu, kao i na setovima za snimanje, za kratke efikasne treninge između drugih obaveza.

 

O radionici:

Radionica će u početku imati kratku demonstraciju s prikazom 6 osnovnim bazičnih vježbi koje se uče i od kojih se kasnije razvijaju daljnje modifikacije i naprednije vježbe. Na samoj radionici će se metodički i lagano proći prva i najosnovnija vježba - njihanje (swing). Provodit će se pripremne metodičke vježbe bez kettlebella te će se lagano raditi vježba s kettlebellom.

U vježbanju s kettlebellom na prvom mjestu je sigurnost izvođenja vježbe, a zatim savršena tehnika. U početku težine u učenju vježbanja s kettlebellom imaju vrlo malu važnost. 

O voditelju:

Marijan Kudrna, kineziolog, vježbanje s kettlebelom započinje 2001. godine, a u svibnju 2007. kao prvi sudionik iz Hrvatske završava RKC seminar (Russian Kettlebell Challenge). Vodi individualne kettlebell treninge u Kući aikida, Koturaška cesta 1.


Galerija


Design by